EDUKACINĖ VEIKLA VAIKAMS IR PAAUGLIAMS
Eilė mokslinių studijų atskleidė, kad žmonės mokosi ir perima patirtis iš kitų, tai ypač būdinga paaugliams. Bręstant patirčių daugėja, jos kaupiasi, šiame periode paaugliai nusprendžia koks elgesys yra socialiai priimtinas, nusistato sau socialines normas. Paaugliai šiame laikotarpyje taip pat mokosi ir įsisavina strategijas, kurios padės pasiekti norimų tikslų.
Paplitusi nuomonė, kad vaikai ir paaugliai patys, pasąmonės lygmenyje išsirinks teigiamą pavyzdį su aukštomis moralinėmis vertybėmis ir stiprios atsakomybės jausmu, tačiau tiesa yra tokia, kad vaikai ir paaugliai dažniausiai įtakojami ir renkasi tokius elgesio modelius ir asmenybes, į kurias norėtų lygiuotis, kurios yra šalia, matomos kiekvieną dieną. Paaugliai yra įtakojami įvairių suaugusiųjų ir bendraamžių, su kuriais kontaktuoja kiekvieną dieną. Ne visi pavyzdžiai, į kuriuos lygiuojamasi yra geri, todėl labai svarbu jaunuoliams padėti išsirinkti teigiamą ir tinkamą elgesio pavyzdį.
Siekiant parodyti tokį teigiamą pavyzdį, socialinis darbuotojas dirbantis su šeima Paulius Gudiškis organizavo edukacinę veiklą su pasieniečiais.
Edukacinės veiklos tikslas buvo jauniems žmonėms parodyti teigiamą pavyzdį, pasirinkimo galimybes, motyvuoti rinktis pasieniečio profesiją, lygiuotis į juos, perimti moralines normas.
Edukacinės veiklos metu dalyviai buvo supažindinti su pasieniečių darbu, sužinojo kokia svarbi ši profesija. Visi dalyviai sutiko, kad pasienietis yra tas pavyzdys į kurį galima lygiuotis.
Parengė: Paulius Gudiškis